ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
A SEDO Research Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Adatkezelő) az alábbiak szerint tájékoztatja az adatkezeléséről azokat a természetes személyeket, akik személyes adatokat bocsátanak az Adatkezelő rendelkezésére a „Számít a szavad” elnevezésű kutatási platformon (a továbbiakban: „Panel”) keresztül, figyelemmel a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) szóló az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS EU 2016/679 rendeletében (2016. április 27.) (a továbbiakban: „GDPR”), az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben, valamint a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvényben foglaltakra:
Az Adatkezelő adatai
Név: SEDO Research Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 3170 Szécsény, Sobieski János út 8.
Levelezési cím: 1152 Budapest, Szentmihályi út 167-169.- World Mall Nyugati szárny 2. emelet 4.
Cégjegyzékszám: 12-09-009432
Nyilvántartó hatóság: Balassagyarmati Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 25473922-2-12
E-mail: peter.doman@sedoresearch.hu
Telefon: 06203783928
Honlap: www.sedoresearch.hu
Kapcsolattartó: Doman Péter
Értelmező rendelkezések
személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható.
adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés, továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés.
adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja.
adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel.
címzett: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak.
harmadik fél: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak.
profilalkotás: személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják.
álnevesítés: a személyes adatok olyan módon történő kezelése, amelynek következtében további információk felhasználása nélkül többé már nem állapítható meg, hogy a személyes adat mely konkrét természetes személyre vonatkozik, feltéve hogy az ilyen további információt külön tárolják, és technikai és szervezési intézkedések megtételével biztosított, hogy azonosított vagy azonosítható természetes személyekhez ezt a személyes adatot nem lehet kapcsolni.
nyilvántartási rendszer: a személyes adatok bármely módon – centralizált, decentralizált vagy funkcionális vagy földrajzi szempontok szerint – tagolt állománya, amely meghatározott ismérvek alapján hozzáférhető.
adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.
adatvagyon leltár: az adatkezelő által kezelt személyes adatok körének és jellegének felmérését szolgáló dokumentum.
technikai és szervezési intézkedések: az adatkezelő által az adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és céljai, valamint a természetes személyek jogaira és szabadságaira jelentett, változó valószínűségű és súlyosságú kockázat figyelembevételével megfelelően meghatározott eljárásrend annak biztosítása és bizonyítása céljából, hogy a személyes adatok kezelése a GDPR-ral összhangban történik. Ezeket az intézkedéseket az adatkezelő felülvizsgálja és szükség esetén naprakésszé teszi.
Az adatkezelés alapelvei
Az Adatkezelő az adatok kezelését jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára átlátható módon végzi (jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság).
Az Adatkezelő a személyes adatok gyűjtését csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból végzi, és azokat nem kezeli ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon (célhoz kötöttség).
Az Adatkezelő az adatkezelést annak céljai szempontjából megfelelően és relevánsan, és a szükségesre korlátozva végzi (adattakarékosság). Ennek megfelelően az Adatkezelő nem gyűjt, és nem tárol több adatot, mint amennyi az adatkezelés céljának a megvalósulásához feltétlenül szükséges.
Az Adatkezelő adatkezelése pontos és naprakész. Az Adatkezelő minden észszerű intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatokat haladéktalanul törlésre vagy helyesbítésre kerüljenek (pontosság).
Az Adatkezelő a személyes adatokat olyan formában tárolja, amely az érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé, figyelemmel a vonatkozó jogszabályokban meghatározott tárolási kötelezettségre (korlátozott tárolhatóság).
Az Adatkezelő megfelelő technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítja a személyes adatok megfelelő biztonságát, ideértve a személyes adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet (integritás és bizalmas jelleg).
Az Adatkezelő felelős a fentiekben részletezett alapelveknek való megfelelésért, továbbá az Adatkezelő igazolja ezen megfelelést (elszámoltathatóság). Ennek értelmében az Adatkezelő gondoskodik a jelen tájékoztatóban foglaltak folyamatos érvényesüléséről, az adatkezelésének folyamatos felülvizsgálatáról és szükség esetén az adatkezelési eljárások módosításáról, kiegészítéséről. Az Adatkezelő a jogszabályi kötelezettségeknek való megfelelés igazolására dokumentációt készít.
A kezelt személyes adatok köre
Személyazonosító adatok: a Panelen regisztráló természetes személyek e-mail címe*, felhasználóneve*, vezetékneve*, keresztneve*, telefonszáma*, rövid leírása, profilképe, nem#, születési év#, életvitelszerűen használt lakhely irányítószáma# a profilozó kérdőív kitöltése során.
A *-gal jelölt személyes adatok megadása a regisztráció, #--gal jelölt személyes adatok megadása a kutatásokra történő meghívás feltétele.
Az adatkezelés jogalapja
Az adatkezelés alapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott, az érintett írásbeli hozzájárulása.
Az érintettek önkéntes alapon adnak meg magukról információkat, amelyeket az Adatkezelő a konkrét személyek számára megfelelő kutatás kiválasztásához és az adott kutatási célhoz használ fel az érintett által a regisztráció során megadott információkkal és az adatfeldolgozáshoz adott hozzájárulással összhangban.
Az adatkezelés céljai
Az adatkezelés elsődleges céljai:
- kutatásra meghívás (az Adatkezelő a kutatási meghívókat e-mailben küldi ki az érintetteknek, akiknek az e-mailben található online kérdőív link kitöltésével van lehetőségük jelentkezni az adott kutatásra);
- adategyeztetés (a kérdőívre adott válaszok alapján a célcsoportnak megfelelő érintettekkel az Adatkezelőtelefonon felveszi fel a kapcsolatot adategyeztetés, valamint a kutatási részletek egyeztetése érdekében);
- kutatásban való részvételhez szükséges kapcsolatfelvétel (a kutatásra kiválasztott érintetteknek az Adatkezelőe-mailben küld tájékoztatást a kutatás pontos időpontjáról, helyszínéről és a részvételhez szükséges egyéb lépésekről, információkról. A kutatás lezárásáig a kiválasztott érintetteket az Adatkezelő telefonon és e-mailben is keresheti, ha az adott kutatás azt megkívánja).
Az adatkezelés másodlagos céljai:
- nyereményjátékban való részvétel biztosítása;
- egyéb, a Panellel kapcsolatos információkról, változásokról való tájékoztatás (pl. karbantartásról, a kutatási módszertanokról, a részvételi folyamatokról, nyereményjátékban való részvételről vagy egyéb általános tájékoztatásról a Panellel kapcsolatban. Az érintettek kaphatnak adatfrissítéssel kapcsolatos rendszerüzenetet, ha meghatározott ideje nem frissítették az adataikat a felhasználói fiókban és profilozó kérdőívben);
- hasonmás kampányokhoz történő csatlakozásra meghívás.
Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje
Az Adatkezelő az érintett személyes adatait a megfelelő kutatások kiválasztása érdekében kezeli a Paneltagságának az időtartamára. Az Adatkezelő a kutatási projektből származó személyes adatokat a kutatási projekt befejezését követő 6 hónapnál tovább nem őrzi meg, kivéve, ha a jogi szabályozás vagy a kutatási projekt megbízójával kötött szerződéses megállapodások másként rendelkeznek. Az Adatkezelő a regisztrációkor, illetve a profilozó kérdőív kitöltésekor megadott adatokat a Paneltagság ideje alatt tárolja. Amint az érintett Paneltagsága megszűnik (törli a felhasználói fiókját vagy kéri annak törlését), akkor a fiók törlésével egyidejűleg minden az adott érintettről összegyűjtött adat törlésre kerül.
Az adatok címzettje, az adatokhoz való hozzáférés, az adattovábbítás és az alkalmazott adatbiztonsági intézkedések
A személyes adatokat az Adatkezelő kijelölt alkalmazottja, a rendszergazda és a tárhelyszolgáltató kezelheti, a fenti alapelvek betartásával.
Az Adatkezelő a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat egy adatbázisban tárolja, amelyet egy védett tárhelyszolgáltatónál tart. Ezen túlmenően az Adatkezelő a kutatásban résztvevő érintettek személyes adatait az Adatkezelő által előfizetett Google Drive felületén vezetett táblázatokban kezeli.
Az Adatkezelő megfelelő informatikai, technikai és személyi intézkedésekkel gondoskodik arról, hogy az általa kezelt személyes adatokat védje többek között a jogosulatlan hozzáférés ellen, vagy azok jogosulatlan megváltoztatása ellen. Így az Adatkezelő által igénybe vett tárhelyszolgáltató olyan rendszert működtet, amely több különböző biztonsági elemmel ellátott, például a kétfaktoros hitelesítés lehetőségével, amely során mobiltelefonos autentikáció szükséges a belépéshez. Ezen felül a jelszavak vizuálisan semmilyen formában nem tekinthetők meg, sem a felhasználói felületen, sem a háttérrendszerekben. A jelszavak tárolására biztonságos, titkosított formában kerül sor, továbbá eltérő IP címről történő bejelentkezés esetén a rendszer e-mail hitelesítést küld a felhasználói fiók e-mail címére, a belépés kizárólag ezzel folytatható. A rendszer kizárólag a létrehozott felhasználói fiók e-mail címről érkező megkereséseket tekinti teljeskörűnek, egyéb esetben a fiókkal és az abban található szolgáltatásokkal kapcsolatos információkat harmadik fél számára nem biztosít. A fiókban történő módosításokra írásos megkeresés alapján, több esetben írásos dokumentáció alapján kerülhet sor, így minden változtatás hitelesített formában, és nyomon követhetően zajlik.
Az Adatkezelő továbbá vállalja, hogy védi az érintettek magánéletét oly módon, hogy nem ad át személyes adatokat illetéktelen személyeknek.
A fentieken túlmenően az Adatkezelő a kutatásban résztvevő érintettekről kizárólag akkor ad át személyes adatot a megrendelője, a moderátora vagy egyéb alvállalkozója számára, amennyiben az adott megnevezett személy részére történő adatátadáshoz az érintett az adott kutatás kapcsán kifejezetten és előzetesen hozzájárul.
A személyes adatokkal összefüggésben az Adatkezelő az alábbi adatfeldolgozókat veszi igénybe:
az Adatkezelő könyvelését végző személy: Perscriptor Könyvelőiroda Kft. (1087 Budapest, Könyves Kálmán körút 76.)
a rendszergazda: Molnár-Walter Dániel (1203 Budapest, Téglaégető utca 6.)
a tárhelyszolgáltató: Rackhost Zrt. (6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.).
Az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogai
Az Adatkezelő tájékoztatja az érintetteket, hogy az érintettnek joga van ahhoz, hogy GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontján vagy a 9. cikk (2) bekezdésének a) pontján alapuló adatkezelés esetén a hozzájárulást bármely időpontban visszavonja, amely nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét.
Az érintett által benyújtott, alábbiakban felsorolásra kerülő jogosultságok érvényesítésére irányuló kérelmet az Adatkezelő annak benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, de legfeljebb huszonöt napon belül elbírálja, és döntéséről az érintettet írásban, vagy ha az érintett a kérelmet elektronikus úton nyújtotta be, elektronikus úton értesíti.
Az Adatkezelő az érintett által benyújtott, alábbiakban felsorolásra kerülő jogosultságok érvényesülésével kapcsolatban feladatait ingyenesen látja el, kivéve
ha az érintett
a) a folyó évben, azonos adatkörre vonatkozóan ismételten kérelmet nyújt be, és
b) e kérelme alapján az Adatkezelő a személyes adatainak helyesbítését, törlését vagy az adatkezelés korlátozását az Adatkezelő jogszerűen mellőzi. Ez utóbbi esetekben költségtérítést kell fizetni, melynek mértéke 3.000,-Ft.
Hozzáférés joga
Az érintett jogosult arra, hogy az Adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:
- az adatkezelés céljai;
- az érintett személyes adatok kategóriái;
- azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat az Adatkezelő közölte vagy közölni fogja;
- adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama;
- az érintett azon joga, hogy kérelmezheti az Adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, egyes jogalapokhoz kötött adatkezelés esetén ezen adatok törlését vagy kezelésének korlátozását, és egyes jogalapokhoz kötött adatkezelés esetén tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen;
- a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;
- ha az adatokat nem az érintettől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ.
Helyesbítéshez való jog
Az Adatkezelő, az érintett erre irányuló kérelme esetén indokolatlan késedelem nélkül helyesbíti az érintettre vonatkozóan pontatlanul kezelt személyes adatokat. Az érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.
Törléshez való jog
Az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törli az érintettre vonatkozó személyes adatokat, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:
- a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
- az érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását (hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén), és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
- az érintett tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre (így például jogos érdeken alapuló adatkezelés);
- a személyes adatok jogellenesen kerültek kezelésre;
- a személyes adatokat az Adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.
Az érintett törlési kérelmének az Adatkezelő nem tesz eleget, amennyiben az adatkezelés szükséges a személyes adatok kezelését előíró, az Adatkezelő által alkalmazandó jogszabályi kötelezettség teljesítéséhez.
Amennyiben az Adatkezelőhöz törlési kérelem érkezik, az Adatkezelő első lépésként megvizsgálja, hogy a törlési kérelem valóban a jogosulttól származik-e. Ennek érdekében az Adatkezelő elkérheti az érintett és az Adatkezelő között fennálló jogviszony azonosítására szolgáló adatokat (például szerződésszám, szerződés kelte), az érintettről nyilvántartott személyazonosító adatok megadását (az Adatkezelő azonban nem kérhet azonosításként olyan további adatot, amelyet az érintettről nem tart nyilván).
Amennyiben az Adatkezelőnek eleget kell tennie a törlési kérelemnek, úgy köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy a személyes adat az összes adatbázisból törlésre kerüljön.
Az Adatkezelő a törlésről jegyzőkönyvet vesz fel annak érdekében, hogy a törlés megtörténtét igazolni tudja. A jegyzőkönyvet az Adatkezelő írja alá. A törlési jegyzőkönyv tartalmazza:
- az érintett nevét
- a törölt személyes adattípust
- a törlés időpontját.
Az elfeledtetéshez való jog
Ha az Adatkezelő nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és azt törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az ésszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő Adatkezelőket, hogy az érintett kérelmezte a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését;
Az adatkezelés korlátozásához való jog
Az Adatkezelő az érintett kérésére korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
- az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
- az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
- az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
- az érintett a jogos érdeken alapuló adatkezelés ellen tiltakozott; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az Adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Európai Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Tiltakozáshoz való jog
Az Adatkezelő az érintett tiltakozás iránti kérelme esetén a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen. Ha az érintett tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.
Adathordozhatósághoz való jog
Az adathordozhatósághoz való jog a hozzájáruláson vagy a szerződésen alapuló adatkezelési jogalap esetében illeti meg az érintettet, ha az adatkezelés automatizált módon történik.
Az Adatkezelő biztosítja, hogy érintett a rá vonatkozó, általa az Adatkezelő számára rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá, hogy ezeket az adatokat az érintett egy másik Adatkezelőnek továbbítsa.
Adatvédelmi incidensek kezelése
Az adatvédelmi incidens megfelelő és kellő idejű intézkedés hiányában fizikai, vagyoni vagy nem vagyoni károkat okozhat a természetes személyeknek, többek között a személyes adataik feletti rendelkezés elvesztését vagy a jogaik korlátozását, a hátrányos megkülönböztetést, a személyazonosság-lopást vagy a személyazonossággal való visszaélést, a pénzügyi veszteséget, a jó hírnév sérelmét, a szakmai titoktartási kötelezettség által védett személyes adatok bizalmas jellegének sérülését, illetve a szóban forgó természetes személyeket sújtó egyéb jelentős gazdasági vagy szociális hátrányt.
Az adatvédelmi incidenst az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, bejelenti a Hatóságnak.
Az adatvédelmi incidenst nem kell a Hatóságnak bejelenteni, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve.
Amennyiben a bejelentés nem történik meg 72 órán belül, mellékelni kell hozzá a késedelem igazolására szolgáló indokokat is.
Amennyiben az adatvédelmi incidens Hatóság számára történő bejelentése szükséges, úgy a bejelentésben:
- ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, beleértve – ha lehetséges – az érintettek kategóriáit és hozzávetőleges számát, valamint az incidenssel érintett adatok kategóriáit és hozzávetőleges számát;
- közölni kell az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit;
- ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket;
- ismertetni kell az Adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.
Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről. A tájékoztatásban az érintettel világosan és közérthetően ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell:
- az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit;
- ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket;
- ismertetni kell az Adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.
Az érintettet nem kell tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike teljesül:
- az Adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;
- az Adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett, a magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;
- a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.
Az Adatkezelő az adatfeldolgozókkal kötött adatfeldolgozó szerződésben kikötötte, hogy az adatfeldolgozó köteles a nála bekövetkezett adatvédelmi incidenst haladéktalanul bejelenteni az Adatkezelőnek.
Az adatkezeléssel kapcsolatos jogérvényesítési lehetőségek
Hatósághoz fordulás joga: Jogainak érvényesítése érdekében az érintett
a) a Hatóság vizsgálatát kezdeményezheti az Adatkezelő intézkedése jogszerűségének vizsgálata céljából, ha az Adatkezelő a fentiekben meghatározott jogainak érvényesítését korlátozza vagy ezen jogainak érvényesítésére irányuló kérelmét elutasítja, valamint
b) a Hatóság adatvédelmi hatósági eljárásának lefolytatását kérelmezheti, ha megítélése szerint személyes adatainak kezelése során az Adatkezelő megsérti a személyes adatok kezelésére vonatkozó, jogszabályban vagy az Európai Unió kötelező jogi aktusában meghatározott előírásokat.
A Hatóság elérhetőségei:
Hivatalos név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9.
Telefonszám: +36 (1) 391-1400 +36 (30) 683-5969 +36 (30) 549-6838
Központi elektronikus levélcím: ugyfelszolgalat@naih.hu
A honlap URL-je: http://www.naih.hu
Hivatali tárhely cím: rövid név: NAIH, KRID: 429616918
Bírósághoz fordulás joga: Az érintett az általa tapasztalt jogellenes adatkezelés esetén polgári pert kezdeményezhet az Adatkezelő ellen. A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per – az érintett választása szerint – a lakóhelye szerinti törvényszék előtt is megindítható (a törvényszékek felsorolása és elérhetősége a következő oldalon tekinthető meg: http://birosag.hu/torvenyszekek).
Jelen adatkezelési tájékoztató elérhető a https://www.szaszplusz.hu/ oldalon.
Kelt, Budapest, 2025. szeptember 25.
……………………………………
SEDO Research Korlátolt Felelősségű Társaság
Adatkezelő