TAGSÁGI SZABÁLYZAT
I. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
A SEDO Research Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 3170 Szécsény, Sobieski János út 8., levelezési cím:3170 Szécsény, Sobieski János út 8., cégjegyzékszám: 12-09-009432, nyilvántartó hatóság: Balassagyarmati Törvényszék Cégbírósága, adószám: 25473922-2-12, e-mail: peter.doman@sedoresearch.hu, honlap: www.sedoresearch.hu, kapcsolattartó: Doman Péter, a továbbiakban: Társaság) a „Számít a szavad” elnevezésű kutatási platformon (a továbbiakban: „Panel”) regisztráló személyek („Paneltag”) számára a Paneltagság szabályait a következők szerint határozza meg, amely feltételeket a személyek a fiók létrehozásával elfogadnak, és magukra nézve kötelezőnek ismernek el:
A fenti adatok a Társaság kapcsolattartási adatai is, melyek alkalmasak a Paneltag bármilyen, de elsősorban a jelen szabályzattal kapcsolatos jognyilatkozatai, panaszai, értesítései és közlései fogadására. A Paneltag kapcsolattartási címe a Panelon történő regisztráció során megadott címe, amennyiben a Felek nem állapodtak meg más kapcsolati címben, ideértve különösen, ha a Paneltag a fiókjában az erre vonatkozó adatokat módosítja. Felek jogosultak bármikor módosítani a kapcsolati neveket, e-mailcímeket, telefonszámokat és címeket az alábbiak szerint: a Társaság adataiban bekövetkezett változás esetén a Társaság a Paneltagot a jelen szabályzat módosítása útján tájékoztatja, míg a Paneltag adataiban bekövetkezett változás esetén a Paneltag a Társaságot a fiókban történő adatmódosításútján értesíti. A korábban rögzített adatok megváltoztatására kizárólag a Paneltag jogosult. A Társaságot a regisztrált adatoknak a Paneltag által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
II. FOGALOM MEGHATÁROZÁSOK
1. Felek: A Társaság és a Paneltag.
2. Paneltag: az a személy, aki a jelen szabályzatban leírtakkal összhangban elektronikus úton a Panelon regisztrál.
3. Fogyasztó: az a Paneltag, aki a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban "Ptk.") alapján fogyasztónak minősül.
4. Panasz: a Paneltagnak a Szolgáltatással kapcsolatban, továbbá a Társaságnak, illetve a Társaság érdekében vagy javára eljáró személynek a szolgáltatásnak a szolgáltatást igénybe vevő fél részére történő nyújtásával közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, a Társaság irányába történő bejelentése.
5. Szolgáltatás: a Társaság által a Paneltagnak nyújtott szolgáltatás.
III. PANELTAGSÁG KELETKEZÉSE
A természetes személyek e-mail címük, felhasználónevük, vezetéknevük, keresztnevük, telefonszámuk, - választásuk szerint rövid leírás, profilképük - megadásával regisztrálhatnak a Panelen. A regisztráció által a felhasználó létrehozza a saját felhasználói fiókját a Panelban.
A felhasználói fiók létrehozására az a személy jogosult, aki elfogadta jelen szabályzat rendelkezéseit.
A regisztrációt követően a profilban elérhető a profilozó kérdőív, amelynek kitöltésével teljes körű Paneltaggá válik a felhasználó. Ez a kérdőív pár demográfiai alapadatot gyűjt össze felhasználókról, amiket a Társaság a kutatásokra való meghíváshoz használ fel (pl.: születési év, iskolai végzettség, munkaerő piaci helyzet, családi állapot stb.). Ahhoz, hogy Paneltagok releváns kutatásokra kaphassanak meghívót, nagyon fontos, hogy ezeket az adatokat naprakészen tartsák!
A regisztráció során megadott adatok helyességéért és valódiságáért a Paneltag felel. A Társaság nem felel a Paneltag által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokból eredő kárért. Így a Társaságot nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Paneltag a jelszavát elfelejti, illetve az – a Társaságnak nem felróható okból - illetéktelenek számára hozzáférhetővé válik. A Paneltag az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibákat bármikor ellenőrizheti, azonosíthatja, és szükség esetén javíthatja.
A Társaság e-mailben, 48 órán belül visszajelzést küld a Paneltagnak arról, hogy a Paneltagság létrejött.
A Paneltagság a jelen szabályzatban foglalt jogok és kötelezettségek teljesítésére irányuló atipikus szerződéses jogviszonyt képez a Felek között. A jelen szabályzat a Felek teljes körű szerződését tartalmazza. A megkötött szerződést a Társaság iktatja, rögzíti, a szerződés utóbb hozzáférhető, a szerződés magyar nyelven jön létre, de nem minősül írásba foglalt szerződésnek.
IV. A PANELTAGOK MEGKERESÉSÉNEK A TÁRGYA, IDEJE, MENETE
A Társaság a Paneltagokat az aktuális kutatásokkal kapcsolatban keresi meg. Amennyiben a Paneltag a profilozó kérdőívben megadott demográfiai adatok alapján megfelelhet az adott kutatás célcsoportjának, úgy a Társaság e-mailben kutatási meghívót küld neki. A Paneltagnak az e-mailben található szűrőkérdőív kitöltésével van lehetősége jelentkezni az adott kutatásra.
A Társaság a kérdőívre adott válaszokat minden esetben ellenőrzi, és amennyiben a válaszai alapján a Paneltag megfelelőnek bizonyul az adott kutatás kapcsán, abban az esetben a Társaság telefonon felveszi vele a kapcsolatot további egyeztetés céljából. A Paneltag a telefonos egyeztetést követően tájékoztatást kap arról, hogy kiválasztásra került-e az adott kutatásra.
Amennyiben a kutatás típusa szükségessé teszi, úgy a Társaság a kutatásban való részvétel előtt még kapcsolatba léphet a Paneltaggal pl. technikai teszt elvégzése, időpont egyeztetése stb. céljából.
V. KUTATÁSOK TÍPUSA
A Paneltagok kvalitatív, valamit kvantitatív kutatásokban, egyes esetekben próbavásárlási és online kérdőív kitöltésekben vehetnek részt. A kvalitatív módszertanra épülő kutatások nem számszerű eredményeket szolgáltatnak, hanem a lakosság gondolkodását, véleményét segítenek mélyebben megismerni. Ezek a kutatások általában online vagy személyes részvételt kívánnak, egyéni szinten vagy kisebb csoportokban zajlanak, ezáltal jóval közvetlenebb, önfeledtebb légkört biztosítanak a kutatás résztvevői számára. Ilyen kutatások például a fókuszcsoportos beszélgetések, mélyinterjúk, elkísért vásárlások. Kvantitatív kutatások esetében szolgáltatások értékelésére, aktuális eseményekre történő reagálásra, különböző termékek, márkák véleményezésére kerülhet sor akár próbavásárlások, illetve akár online kérdőívek kitöltése révén.
VI. A KUTATÁSOKBAN TÖRTÉNŐ RÉSZVÉTEL ELLENÉRTÉKE
A Paneltagok a kutatásban való sikeres részvételükért a Társaságtól pontokat kapnak, amiket a Paneltagok később ajándékutalványra válthatnak. A pontok pénzre nem válthatók át, és nem levásárolhatók, azok nem minősülnek fizetőeszköznek. Miután minden kutatás különböző, azok típusa, hossza és bonyolultsága szerint, így az azokban történő részvételért járó díjazás is ennek megfelelőn különbözik.
A Társaság egyes kutatások esetében tartalékos résztvevőket is szervez, arra az esetre, ha valaki nem jelenik meg vagy technikai problémája adódik. A tartalékos résztvevők önmagában a tartalékos státuszért nem részesülnek díjazásban, a tartalékosként végzett tényleges kutatási tevékenységért a fentiek szerinti díjazásban részesülnek.
Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy a részvételért a megrendelő által biztosított részvételi díjat kapnak a résztvevők (pl. a kutatás témájához kapcsolódó ajándékutalvány, belépő stb.).
A díjazás típusáról és összegéről minden esetben a kutatási meghívóban előzetes tájékoztatást kapnak a Paneltagok. A Felek kizárják a paneltagsági szerződésnek feltűnő értékaránytalanság jogcímén történő megtámadása lehetőségét.
A Társaság a kutatás lezárását követően, legkésőbb 20 munkanapon belül e-mailben küldi el az utalványt a kutatásban résztvevőknek. Az utalványt az azon szereplő érvényességi időn belül van lehetőség felhasználni.
Amennyiben a Paneltagság folyamatban lévő kutatás alatt szűnik meg, akár oly módon, hogy azt a Paneltag szüneti meg, akár oly módon, hogy azt a Társaság szünteti meg, vagy a Paneltag az adatkezezési hozzájárulását visszavonja, vagy a Paneltagság fenntartása mellett nem kívánja folytatni az adott kitatásban történő részvételét, úgy a volt Paneltag nem részesül az adott kutatásért járó díjazásban.
VII. TITOKTARTÁSI KÖTELEZETTSÉG
Az átvevő Fél szigorúan titokban tart minden olyan tényt, tájékoztatást, egyéb adatot és az azokból készült összeállítást, amelyek a kutatások során jutottak a tudomására, és kötelezettséget vállal arra, hogy azt nem hozza az átadó Fél előzetes, írásbeli engedélye nélkül nyilvánosságra, vagy harmadik személynek nem szolgáltatja ki, harmadik személy számára nem teszi hozzáférhetővé, és azt a Társaság is kizárólag saját körben, a Felek között létrejövő jogviszonyból fakadó kötelezettségei teljesítése érdekében használhatja fel, illetőleg adhatja tovább a kötelezettségek teljesítése érdekében közreműködő és egyéb szerződő partnerei részére.
VIII. A PANELTAGSÁG IDŐTARTAMA
A Társaság a Panelt határozatlan ideig működteti, ugyanakkor a Paneltagok jogosultak a Paneltagságukat bármikor indokolás nélkül felmondás útján azonnali hatállyal megszüntetni.
A fentieken túlmenően a Társaság is jogosult előzetes figyelmeztetés után felfüggeszteni egy Paneltag fiókját, amennyiben a Paneltag megszegi a tagsági feltételeket, vagy nem tesz/tett eleget a kutatásban való részvétel feltételeinek addig, amíg a szerződésszegését nem orvosolja.
A Társaság jogosult annak a Paneltagnak a fiókját törölni a Panel rendszeréből:
- aki fiókot hozott létre, de több mint egy éve nem használta,
- aki megpróbált egy másik Paneltag tudta nélkül a másik Paneltagként bejelentkezni,
- aki veszélyezteti a Panel stabilitását és működését így különösen negatív színben tünteti fel a Panelt bármely közösségi oldalon,
- aki egynél több felhasználói fiókot hozott létre
- a titoktartási kötelezettségét megszegi
- aki a kutatás során tanúsított magatartásával mások személyiségét, emberi méltóságát sértő magatartást tanúsít.
IX. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
Az elállásra/felmondásra vonatkozó tájékoztató a jelen szabályzat 1. mellékletében, Elállási/Felmondási nyilatkozatminta a jelen szabályzat 2. mellékletében, kellékszavatosságra és termékszavatosságra vonatkozó Fogyasztóknak szóló tájékoztatás a jelen szabályzat 3. mellékletében található.
A szolgáltatást igénybe vevő fél a Társaságnak, illetve a Társaság érdekében vagy javára eljáró személynek a szolgáltatásnak a szolgáltatást igénybe vevő fél részére történő nyújtásával közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Társaságnak a jelen szabályzat kapcsolattartással összefüggő rendelkezéseknél található elérhetőségein.
Szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a szolgáltatást igénybe vevő fél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Társaság a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a szolgáltatást igénybe vevő félnek átadni, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Társaság legkésőbb a panasz beérkezésétől számított 30 napon belül írásba foglalt érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Társaság köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. Az írásbeli panaszt a Társaság – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Társaság indokolni köteles. A Társaság a szóbeli panaszról felvett jegyzőkönyvet vagy az írásbeli panaszt, továbbá a panaszra adott érdemi válaszának másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni. A panasz elutasítása esetén a Társaság köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Társaság tett-e a 1997. évi CLV. törvény 36/C. § (1) bekezdése szerinti általános alávetési nyilatkozatot. A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon Fogyasztó által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az azonosíthatatlan személy által tett fogyasztói panasz kivizsgálását a Társaság mellőzheti.
Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Társaság és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Társasággal való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a szolgáltatást igénybe vevő fél számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye, a Társaság székhelye és a jogsértés helye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
A Társaság székhelye szerint illetékes felügyelőség:
Nógrád Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3100 Salgótarján, Karancs út 54.
Telefonszám: 06 (32) 511-116
E-mail cím: fogyved@nograd.gov.hu
Egyéb kormányhivatalok elérhetőségei:
Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b.
Telefonszám: +36 1 450-2598
E-mail cím: fogyasztovedelem@bfkh.gov.hu
Pest Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1072 Budapest, Nagy Diófa u.10-12.
Telefonszám: (1) 459-4843
E-mail cím: fogyved@pest.gov.hu
Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.
Telefonszám: +36-76-795-710
E-mail cím: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu
Baranya Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
Telefonszám: (72) 795-398
E-mail cím: fogyasztovedelem@baranya.gov.hu
Békés Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 5600 Békéscsaba József Attila u. 2-4.
Levelezési cím: 5600 Békéscsaba József Attila u. 2- 4.
Telefonszám: (66) 546-150
E-mail cím: fogyved@bekes.gov.hu
Borsod-Abaúj- Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3527 Miskolc, József Attila u 20.
Telefonszám: 06 46 795 779
E-mail cím: fogyasztovedelem@borsod.gov.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
Telefonszám: 06 62 680 532
E-mail cím: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu
Fejér Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8.
Telefonszám: 06-22-501-751
E-mail cím: fogyved@fejer.gov.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 9022 Győr, Türr István u. 7.
Telefonszám: (96) 795-950
E-mail cím: fogyasztovedelem@gyor.gov.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 4025 Debrecen, Széchenyi u. 46.
Telefonszám: (+36 52) 533-924
E-mail cím: fogyasztovedelem@hajdu.gov.hu
Heves Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9.
Levelezési cím: 3301 Eger, Pf. 216.
Telefonszám: 06 (36) 515-469
E-mail cím: fogyved@heves.gov.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 5000 Szolnok, Indóház u. 8.
Telefonszám: (56) 795-165
E-mail cím: jasz.fogyved@jasz.gov.hu
Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 2800 Tatabánya, Bárdos László u. 2.
Telefonszám: (34) 309-303
E-mail: fogyasztovedelem.meff@komarom.gov.hu
Somogy Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7400 Kaposvár, Vásártéri út 2.
Telefonszám: 06 (82) 510-868
E-mail cím: fogyasztovedelem@somogy.gov.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége
Cím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.
Levelezési cím: 4401 Nyíregyháza, Pf. 77.
Telefonszám: 06-42-500-694
E-mail cím: fogyasztovedelem@szabolcs.gov.hu
Tolna Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3.
Telefonszám: (74) 795-385
E-mail cím: fogyasztovedelem@tolna.gov.hu
Vas Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7.
Levelezési cím: 9702 Szombathely, Pf. 24.
Telefonszám: +36/70-705-1435
E-mail cím: fogyasztovedelem@vas.gov.hu
Veszprém Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8200 Veszprém, Kistó utca 1.
Levelezési cím: 8200 Veszprém, Kistó utca 1.
Telefonszám: (88) 550-510
E-mail cím: fogyasztovedelem@veszprem.gov.hu
Zala Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.
Levelezési cím: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.
Telefonszám: 92/510-530
E-mail cím: fogyasztovedelem.zala@zala.gov.hu
Békéltető testület. A szolgáltatás minőségével, továbbá a Társaság és a Fogyasztó közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban: fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése céljából a Fogyasztó eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testületnél. A Társaságot a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a jogszabályban rögzített tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a Társaság a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles.
A Társaság székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetősége:
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc Pf. 376.
Telefonszáma: (46) 501-090
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Egyéb békéltető testületek elérhetőségei:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Elnök: Dr. Gőbölös Réka
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest Pf. 10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
Honlap cím: www.bekeltet.bkik.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Elnök: Dr. Horváth Péter Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Elnök: Dr. Csapó Csilla
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu;
www.gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszáma: (1) 792-7881
Elnök: Dr. Nadrai Géza
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu;
www.pestmegyeibekelteto.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Bírósági eljárás: a Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében. A Társaság és a fogyasztó a közöttük felmerülő vitás kérdéseket elsősorban tárgyalás útján kísérlik meg rendezni azzal, hogy ennek eredménytelensége esetén jogvitájuk rendezésére alávetik magukat - hatáskörtől függően – a Budai Központi Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességének.
Online vitarendezés: A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. évi május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők közötti fogyasztói jogvita esetén mind a Fogyasztók, mind a Társaság igénybe veheti. Az online vitarendezési platformot a Fogyasztó az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr.
A Társaság jogosult a jelen szabályzatot egyoldalúan módosítani, melyet a módosítás hatálybalépését legalább 15 nappal előre közöl a Paneltagokkal. A Paneltag jogosult a paneltagsági szerződést a fentiek szerint felmondani, ha a módosítással nem ért egyet. A módosítás hatálybalépéséig fel nem mondott szerződést úgy kell tekinteni, hogy a Paneltag a módosításokat elfogadta.
A szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy, egészséget megkárosító eseteket kivéve, a Társaság szerződésszegésért való felelősségét – ideértve a sérelemdíjat is - kizárja. Ez a kizárás vonatkozik azokra az esetekre is, ha a Felek szerződése érvénytelennek bizonyulna, vagy a Felek már nem hatályos szerződés alapján teljesítenének egymásnak szolgáltatásokat.
A Felek a jelen szabályzaton alapuló szerződésből eredő vitás kérdések eldöntésére alávetik magukat a Budai Központi Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességének.
A jelen szabályzaton alapuló szerződésekre elsősorban jelen szabályzat, továbbá az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: „Ektv.”), valamint a magyar Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.") rendelkezései az irányadók.
Jelen szabályzat és a hozzá kapcsolódó adatkezelési tájékoztató elérhető a https://www.szaszplusz.hu/ oldalon.
Kelt, Budapest, 2025. szeptember 25.
……………………………………
SEDO Research Korlátolt Felelősségű Társaság
1. melléklet Elállási-/Felmondásiminta-tájékoztató
Elállási/Felmondási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén: „a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
SEDO Research Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 3170 Szécsény, Sobieski János út 8., levelezési cím:3170 Szécsény, Sobieski János út 8., telefon: 06203783928, e-mail: peter.doman@sedoresearch.hu).
Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási-/felmondásinyilatkozat-mintát is.
Ön internetes oldalunkon is [www.szaszplusz.hu] kitöltheti az elállási-/felmondásinyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát. Ha Ön emellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, miután Ön ellenszolgáltatást nem teljesített, így a Társaságot sem terheli visszatérítési kötelezettség.
2. melléklet Elállási-/Felmondási nyilatkozat-minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett [ide a vállalkozásnak a nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell beillesztenie]:
Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):
Kelt,
3. melléklet A kellékszavatosságról és a termékszavatosságról szóló mintatájékoztató
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a(z) …………………………… hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legalább egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Társaság nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.